22Aug

Recenze Samsung Galaxy Note Edge: Inovace, experiment nebo trik?

Jen kvůli tobě umět udělat něco, měl bys? Samsung si to myslí. Jeho druhý experimentálně prověřeno telefon využívá svůj hardwarový výzkum a vývoj a produkční vliv, aby nabídl něco, co mnoho jiných společností nedokáže vyrobit, natož aby přineslo veřejnosti mimo nejasný důkaz konceptu. A tak po Galaxy Round je tady Galaxy Edge. Pokud vezmete základní tvar a koncept, je to plivající obraz zakřivené obrazovky Ty jsi prototyp špehoval na CES o něco méně než před dvěma lety. Nyní je to však a skutečný smartphone, který si můžete koupit. Testoval jsem to v Japonsku, kde byl uveden na trh místo Note 4, i když Note 4 i Note Edge budou nakonec dostupné v USA. Naštěstí i přes neobvyklé (návykové mrtvice schopný) zakřivená obrazovka, stále obsahuje všechny dobré věci, díky nimž je Note 4 tak silnou volbou. Ale chvástat se stranou, je dost argumentů pro zakřivenou obrazovku? Měli byste si přesto pořídit Note 4?

/23

Samsung

Samsung Galaxy Note Edge

85

SKÓRE

Engadget

85

Kritici

8 recenzí

81

Uživatelé

2 recenze

100

Samsung Galaxy Note Edge

Klady

• Krásný zakřivený displej s vysokým rozlišením
  • Dlouhá výdrž baterie
  • Dobrá kamera
  • V podstatě Galaxy Note 4

Nevýhody

• Drahé ve srovnání s Galaxy Note 4
  • Nedostatečné využití pro zakřivený okraj
  • Není ideální pro leváky
  • V podstatě Galaxy Note 4

Hardware

Galaxy Note Edge upoutá vaši pozornost. Jeho křivky jsou subjektivní a dělící; moji přátelé a kolegové nabídli reakce od naprostého pobavení až po zbožňování. Obrazovka vypadá skvěle, s působivým kontrastem a ostrostí, které jsou vlajkovou lodí společnosti Samsung po léta základem. K tomuto okraji se ještě vrátíme, ale jedná se o hlavní část 5,6palcového Quad-HD+ displeje. („Plus“ zde ve srovnání s Note 4 znamená dalších 160 řad pixelů.) To znamená málo díky kousku obrazovky navíc je telefon jen o necelé 4 mm širší a asi o 2 mm kratší než Note 4.

Obrazovka je o něco menší než u Note 4, a to i přes počet zalomených pixelů. Stejně jako u Note 4 text vyskočí trochu více a obrázky pořízené 16MP fotoaparátem se na obrazovce Note Edge samozřejmě lépe replikují. Barevní puristé: Ano, odstíny jsou stále trochu přehnané, ale pokud nejste fanouškem vysoce kontrastních nabídek a fotografií, můžete si vybrat z několika vlastních barevných palet.

Bez ohledu na to máte pocit, že toto je okrajová hrana schopností Samsungu vyrábět telefony, právě tady ve vaší ruce, a to kvůli křivce. Samsung oficiálně vysvětlil, že dal křivku doprava, aby replikoval, jak čteme knihy. Leváci moc spokojení nebudou, ale jednostranný design je to, co telefonu dodává šmrnc. (Pro 10 procent našich čtenářů, kteří jsou leváci, můžete telefon otočit a obrazovka bude následovat, ale fyzické domovské tlačítko, porty a ovládání hlasitosti (natož mikrofon pro hlasové hovory), to vše bude nesmyslné místa. Navrhli jsme leváky, abychom to porovnali s Note 4 a ten byl považován za mnohem pohodlnější. (K čemu je zakřivená obrazovka, když je na špatném místě?)

Společnost dokázala zakřivit displej pomocí stejné technologie, jakou měla na Galaxy Round, ale je zde kladen větší důraz na to, aby jedinečnost Edge byla účelná. Samsung vytvořil to, co lze nejlépe popsat jako speciální druh okrajového „widgetu“, ale vysvětlím, jakou hodnotu přidává v sekci softwaru. Má to nějaký účel - ale možná ne dostačující.

Jednou z nejlepších věcí na Galaxy Note Edge je to, jak moc se podobá Note 4. Ve skutečnosti, kromě toho pravého okraje, téměř ze všech úhlů vypadá jako Note 4, a to je dobrá věc. Má téměř všechny stejné designové a materiálové úpravy jako Note 4. Jak zmínil můj kolega Brad ve své recenzi, kožená podložka na telefonech Samsung je letos mnohem vylepšená: Vypadá a působí mnohem elegantněji a falešné stehy jsou také pryč.

K dispozici jsou také obrobená hliníková tlačítka, která odpovídají bočním stranám, IR dálkové ovládání a konektor pro sluchátka nahoře a nabíječka USB, která je nižší než Note 3, na základně. To znamená pomalejší přenosy, ale s estetikou si poradím. V osvědčeném stylu Samsungu je k dispozici také fyzické domovské tlačítko s kapacitním multitaskingem a tlačítka zpět, která vyvažují spodní rámeček. A konečně, vedle blesku je vestavěný monitor srdečního tepu, zatímco v levém dolním rohu je umístěna jediná mřížka reproduktoru, kterou můžete při držení zakrýt rukou. Jejda.

Pokud jde o specifikace, nebyly uříznuty žádné rohy - fantasticky to jde s Note 4. Je to stejná obrazovka s vysokým rozlišením (2 560 × 1 600) – jsme si jisti, že by byl zakřivený displej „Plus“ s rozlišením 1080p. levnější na výrobu – stejně jako 2,7 GHz procesor, 3 GB RAM a 32 GB úložiště (a možnost 64 GB), se slotem microSD pro expanze. Na papíře je jediné místo, které bylo omezeno, baterie: menší 3 000 mAh balíček napájí tento Note speciální edice ve srovnání s 3 220 mAh v Note číslo čtyři.

Stylus je dalším produktem spolupráce Samsungu s Montblanc: Hlavní předností je několik úrovní citlivosti a příjemný povrch. Pro bližší prozkoumání bych vás odkázal na naši recenzi Note 4, ale stačí říct, že se stylus otočil do skutečného prodejního místa pro řadu Note, s jedním upozorněním: Používání je potřeba strmou křivkou to. Poté, co jsem Galaxy Note 2 nějakou dobu používal, další funkce a změny způsobily, že jsem na začátku často uvízl. Můj osobní favorit, který jsem použil překvapivě mnohokrát, byl Image Clip, který vám to umožňuje zkopírujte a vložte části obrazovky – mapy, části obrázku – a uložte je pro referenci nebo použití později. Kombinace mých zápisků s aplikací pro zasílání zpráv byla jednoduchá. Nové pero vám dokonce umožňuje hromadně vybírat části textu nebo dokonce soubory a obrázky – ano, skutečný nástroj produktivity!

Použití jednou rukou

Zřeknutí se odpovědnosti: Vaše ruka je jiná než moje, ale zdá se být spravedlivé provést stejné srovnání, jaké jsme udělali pro Note 4. Note Edge je širší než Note 4, a přestože jsem s ním strávil jen krátkou chvíli, zdálo se, že zakřivená, zkosená strana Note Edge docela těsně zapadá do koutku mé dlaně. Nikdy mi to nepřišlo nepohodlné, ale nezapomeňte, že je to stále velký telefon. Oba přicházejí se softwarovými triky, jako jsou zmenšující se klávesnice, stejně jako nové, malé plovoucí menu, které lze přilepit k vnějšímu okraji obrazovky. Tím se duplikuje řada kapacitních tlačítek, což by mohlo být řešením pro leváky. Tuto sekundární nabídku mohu dokonce zprůhlednit, což mi umožní zachovat veškerý prostor na obrazovce. Užitečná je také možnost zmenšit oblíbené položky Chrome a Mapy Google do vyskakovacího okna a navrstvit je na jiné aplikace; Rád bych viděl něco podobného na iPhonu 6 Plus.

A jak si stojí největší telefon Applu ve srovnání s Note Edge? No, oba zůstávají nepraktické pro uchopení a Note Edge je širší. Okrajová obrazovka se mi však lépe drží v ruce a výše zmíněné softwarové vychytávky tomu dávají výhodu. Stejně jako u stylusu však chvíli trvá, než si osvojíte všechna ta malá opatření, která společnost Samsung učinila, aby uživatelům usnadnila používání této velikosti obrazovky.

Software

Pokud se chcete dozvědět více o použití stylusu, doporučoval bych si rychle přečíst recenzi Bradova Galaxy Note 4, protože nastavení je zde identické. Ano, jsou tam TouchWiz běží na Androidu 4.4 KitKat, ale Samsung pokračuje v odstraňování zbytečného nadýmání a možností. Stále je to však ve vývoji a mám pocit, že nabídky nastavení jsou ve srovnání s jinými telefony Android - a zejména iOS - obzvláště tupé. Chce to trochu zvyknout si.

Ale zaměřme se na to, co je zde jiné: na ten okraj. Existují dva režimy zobrazení, mezi kterými můžete přecházet: štíhlý, nenáročný pruh, který může zobrazovat přizpůsobenou zprávu a další podstatný sloupec, který se pokouší nabídnout další funkce, upozornění nebo kontextově závislé nabídky pro určité aplikace, jako je např Fotoaparát. Po rozbalení je uživatelské rozhraní základní řadou ikon, ve kterých se můžete pohybovat malým přejetím prstem. Může to vypadat trochu nezvykle, ale procházení různými miniobrazovkami (můžete si nakonfigurovat, co se zobrazuje, a dokonce nainstalovat „hrany“) třetích stran, je nesmírně uspokojující.

I když můžete procházet až sedmi hranami (proč limit?), každý lze také vypnout, takže jej můžete odstranit jednoduše na lištu oznámení a zástupců aplikací. Nebo byste si tam mohli ponechat sedm různých věcí: počasí, akcie, bizarní hru s pamětí, vaše statistiky krokoměru nebo navigační lištu pouze pro Japonsko, která nabídne dopravní upozornění a váš nejbližší vlak stanice. Jak se dalo očekávat, existuje způsob, jak jít na těchto okrajových aplikacích - nepoučil se Samsung z těchto raných nositelných zařízení? Hrana by mohla být mnohem užitečnější s ovládacími prvky Spotify nebo lištou upozornění Gmailu, která nabízí více než jen množství nepřečtených e-mailů.

Okraj obrazovky si také přijde na své, když se Samsung pokusil přidat vyhrazené nabídky. Pro fotoaparát to znamená, že váš hledáček není zakrytý, což je příjemné. Podobně při přehrávání videa získáte přehrávání na celé obrazovce a klepnutím na obrazovku se zobrazí ovládací prvky podél zakřiveného okraje. Objeví se zde i upozornění, což je fajn. Tím však končí funkce okrajů závislé na aplikaci a fotoaparát a přehrávač videa se zdají být pro ně nejužitečnějšími scénáři.

Nakonec jsem okrajovou obrazovku používal jinak. Cítil jsem, že moje aplikace patří lépe stranou, a přizpůsobil jsem si okraj oblíbených tak, aby zahrnoval všechny mé běžné aplikace, jako je Chrome a Mapy. Spíše než vytlačit tolik těchto životně důležitých aplikací na domovskou obrazovku (nebo dvě), mohu je umístit na stranu, na kterou lze přejíždět. Na obrazovce se pak může zobrazit tapeta nebo vhodně hezké widgety. Aplikace pak nejsou stisknutím tlačítka, ale švihnutím. Samsungu (a Applu) se to nemusí líbit, ale velmi mi to připomíná nastavení mého Macu.

Z okraje můžete také udělat centimetrové pravítko. Nejste si jisti, jak moc budete tuto funkci používat - nepoužil jsem ji ani jednou. Něco, co se mi líbilo, bylo nastavení nočních hodin, které, když dosáhnou určitého předepsaného času, rozsvítí okraj pomocí jednoduchého zobrazení hodin.

Mohou to být nejlepší části, ale zázrakem zůstává technický úspěch zakřivené obrazovky. Aplikace pro něj nejsou dostačující - alespoň nyní. Co hraně chybí? Co chci? Nejsem si ani jistý, ale když se text posouvá dolů po okraji a vy stojíte čelem k pravé straně, k okraji, telefonu, je to vzhůru nohama. Pokud by to Samsung obrátil, pak by to bylo vzhůru nohama, když tu věc používáte. Obzvláště frustrující je to u widgetu Twitteru, který prochází zvýrazněními.

Fotoaparát

Samsung si opět neškrtl, pokud jde o zobrazovací schopnosti telefonu. Note Edge je vybaven 16megapixelovým fotoaparátem s „chytrým OIS“ společnosti Samsung, který má za úkol vylepšit světlo (a detaily) v horším osvětlení. Přední kamera je také špičkovým snímačem ve srovnání s konkurencí, 3,7 megapixelu s objektivem f/1.9. K dispozici je také (bizarně znějící) režim selfie, který spojí trojici snímků dohromady pro širokoúhlé „nejlepší přátele!“ zachytit -- když máte více než dva BFF.

/17

I když nejsem velký selfie fotograf, budete se muset zeptat našeho Senior Selfie Editor, ale svým smartphonem fotím spoustu fotek, takže mě zajímalo, jak si poradí nejnovější fotoaparát smartphonu Samsung (jo, je to i v Note 4). Naštěstí jsem strávil čas s Note Edge v Tokiu a New Yorku: dvě místa, kde se dají udělat ukázkové fotky prakticky všude.

Celkově vzato, je to skvělý fotoaparát. Stabilizace obrazu funguje dobře na všech neonových světlech, které Tokio zdobí, a dokonce i lidé byli úhledně zachyceni. Je tam nějaký hluk, ale ve srovnání se staršími telefony Galaxy je příznivý. Denní světlo znamenalo snadné zachycení a několik opravdu pěkných záběrů, pokud to tak říkám. Ostření bylo rychlé a zdálo se, že automatické vyvážení bílé dokonale změřilo scény. Pokud máte sklony k HDR, buďte si jisti, že Edge tam odvádí vynikající práci.

Výkon a výdrž baterie

Samsung Galaxy Note Edge Samsung Galaxy Note 4 Samsung Galaxy S5 iPhone 6 Plus
Kvadrant 2.0 23,861 24,425 24,714 N/A
Vellamo 3.0 1,882 1,808 1,656 N/A
3DMark IS Unlimited 19,912 20,692 17,954 17,902
SunSpider 1,0 (ms) 788 793 820 388
GFXBench 3.0 Manhattan Offscreen (fps) 18.4 18.8 11.5 18.2
CF-Bench 40,143 43,234 33,351 N/A
SunSpider: Nižší skóre je lepší.

Nutno zopakovat: Samsung ošetřil kupujícího Galaxy Edge některými z nejlepších komponent pod tím zakřiveným displej: 3 GB paměti RAM zajišťující hladký běh víceúlohových oken a čtyřjádrový procesor Snapdragon 805 na podporu nahoru. Stejně jako Note 4 se zpoždění a zpomalení prostě nekonalo. Občas se však vyskytly škytavky, kdy okrajový widget odmítal přejít na další stránku. Jediné řešení, které jsem našel, bylo resetování telefonu. Je to škoda, protože jde o drobný problém, který brání telefonu získat plný výkon.

Edge jde s Note 4 od paty k patě, protože dobře, je to v podstatě stejný telefon. Ale co menší baterie, jeden z mála hardwarových rozdílů? S trochu větším rozlišením obrazovky a menší kapacitou na buňce jsme se obávali horšího. No, v naší baterii... testy baterie, leží někde mezi řadou Note a Galaxy S. Není to tak dobré jako první, ale lepší než druhé: Velmi náročný den používání (spousta map, spousta fotek) vytáhne telefon před spaním. To znamená, že v našem testu baterie s video smyčkou při polovičním jasu se 3 000mAh článek Note Edge vybil po něco málo přes 10 hodin. Při střídmějším používání se mi telefon vrátil domů s přibližně 20 procenty zbývajících, což je dost na to, aby mě upozornil, že musím nabít. Snímač otisků prstů pro odemykání telefonu je citlivější a přesnější než předchozí Galaxy zařízení, i když se mi zdálo, že snímač srdečního tepu na zadní straně mého Note Edge nezachytil můj tep vůbec. Nebyl jsem mrtvý a druhý Note Edge, který jsme si vyzvedli k testování, nabízel rychle čtení v aplikaci S Health v telefonu.

Konkurence

Pokud jde o velké smartphony, nikdy jsme neměli tolik silných možností. To, co bylo dříve doménou pouze Samsungu a LG, má nyní konkurenci od Applu a ještě menších nováčků, jako je OnePlus. Samsung uvedl na trh Note Edge pouhé měsíce po svém vlastním Note 4 a telefony jsou v mnoha ohledech totožné. Hlavním rozdílem není to, že baterie je u Edge menší, ale cena: mimosmluvní Note 4 přijde na přibližně 800 dolarů. Note Edge má mezitím cenu 950 dolarů – jen o 200 dolarů více. Smluvní ceny u AT&T se pohybují kolem 400 USD, zatímco Note 4 a iPhone 6 Plus stojí 300 USD. Apple iPhone 6 Plus, který postrádá stylus, ale přichází s hladším iOS 8, začíná na 750 dolarech mimo smlouvu za 16GB model. Na rozdíl od obou letošních Galaxy Note však nemůžete upgradovat úložiště – což stojí za to mít na paměti. Pak je tu OnePlus One: 5,5palcový 1080p displej s nižším rozlišením (ale stále nádherný), bez stylusu, žádné přídavné úložiště, ale mohli jste si koupit tři a mít náhradní výměnu pro pouzdra ve srovnání s Galaxy Note Okraj. Záleží na tom, jak moc chcete stylus a kolik jste ochotni zaplatit za telefon, který není jako nic jiného.

Zabalit

Je Note Edge trik? Těžko říct, ale zakřivený displej podle mě není na škodu. Nejlepší na tom je, že i bez okrajů stále máte pro všechny záměry a účely Galaxy Note 4 se stylusem, napájením, dlouhou výdrží baterie a schopným fotoaparátem. Čím více jsem Note Edge používal, tím méně se zdálo, že na okrajové části záleží: Použil bych zkratky k aplikacím z okraje, ale postupně jsem deaktivoval většinu widgetů. Všudypřítomné využití křivky tam není. Zůstalo jen to, jak poutavý byl displej, doplněný o zakřivenou záři AMOLED. A pokud se chystají skládací smartphony a tablety, pokud se mají objevit zařízení s užitečnějšími a inovativními displeji, telefony jako Note Edge jsou iteracemi, které se musí stát. Pokud se vám některý z předchozích Galaxy Note líbil nebo vás alespoň zaujal, pak Galaxy Note Edge si zaslouží stejnou pozornost – i když za 980 $ mimo smlouvu opravdu platíte pokrok.

Edgar Alvarez přispěl k této recenzi.