3Sep

Recenze Lenovo ThinkPad Yoga: dobrý (i když trochu těžký) ultrabook pro firemní uživatele

Je celkem jasné, že Lenovo s tím trochu udělalo chybu originální notebook na jógu. Nechápejte nás špatně, líbilo se nám to – ne, milovali jsme –, ale nikdy jsme se nedokázali zbavit toho, jak trapné to bylo režim tabletu: Pokaždé, když jste přeložili obrazovku, měli jste prsty přitisknuté k uvolněným klávesám na zadní. Stačilo nedopatření, které vzaly na vědomí i další společnosti: nejprve Sony se svým Převrátit čáru a nyní Toshiba se svými 5v1 konvertibilní která má oboustrannou klávesnici.

Zdá se, že Lenovo se také poučilo: Nové ThinkPad Yoga má klávesnici "Lift 'n' Lock", která se zplošťuje, když převrátíte obrazovku zpět do režimu tabletu, takže odkrytá tlačítka jsou minulostí (většinou tak jako tak). Umožňuje také zadávání perem – něco, co ve spotřebitelské verzi stále nenajdete. Dokonce i tehdy ThinkPad Yoga přináší některé vlastní kompromisy: je tlustší a těžší než nový Jóga 2 Pro, který nemá samovyrovnávací klávesnici a vystačí si s ne úplně ostrou obrazovkou. Tyto kompromisy stranou, mohla by to být jóga, na kterou jste čekali?

/36

Lenovo

Lenovo ThinkPad Yoga

79

SKÓRE

Engadget

79

Kritici

3 recenze

73

Uživatelé

5 recenzí

90

Lenovo ThinkPad Yoga

Klady

• Dobře stavěný, všestranný design
  • Displej s nízkým odleskem nabízí dobré pozorovací úhly
  • Pohodlná klávesnice a trackpad
  • Jeden z mála ultrabooků, který podporuje zadávání perem
  • Rychlá doba spouštění, dobrý celkový výkon

Nevýhody

• Poměrně objemné
  • Samovyrovnávací klávesnice se zdá být méně užitečná na počítači, který je v režimu tabletu tak těžkopádný
  • Základní model má obrazovku s poměrně nízkým rozlišením
  • Výdrž baterie je na kratší straně

Dívejte se a cítíte

SONY DSC

Přesně tak to zní, přátelé: Je to ThinkPad, který vypadá jako Yoga, a Yoga, která vypadá jako ThinkPad. Mám to? Dobrý. Zde je rychlá prohlídka. Na rozdíl od dřívějších ThinkPadů, které měly měkký, gumový povrch, je ThinkPad Yoga hladký hořčíkové víko, ačkoli některé klíčové detaily (červený TrackPoint, zářící logo ThinkPad) mají přeneseno. Stejně jako starší ThinkPady je také poměrně hranatý, s tupými hranami a rovnými liniemi (i když se Lenovo v některých zaoblených rozích vkradlo). Celkově jde o blokovější tvar, než jaký najdete na spotřebitelských noteboocích Lenovo, z nichž mnohé byly vytesány tak, aby připomínaly fyzickou knihu.

Už jsme to naznačili, ale věc, která dělá ThinkPad Yoga tak výjimečným - klávesnice Lift 'n' Lock - je také ta, která ho dělá tak těžkým. S hmotností 3,52 libry a tloušťkou 0,76 palce je znatelně těžší než nová Yoga 2 Pro, která má 3,06 libry/0,61 palce. Je ještě objemnější než Yoga 13 poslední generace, která vážila 3,3 libry a měřila tloušťku 0,67 palce.

I bez této nové klávesnice měla Yoga robustní pant. Což dává smysl, vzhledem k tomu, jak velké ohýbání ta věc měla vydržet. S verzí ThinkPad se tento pant ještě zvětšil, protože musí podporovat nejen skládací obrazovku, ale také řadu mechanismů, které pomáhají zvednout plošinu mezi klávesy a poté tlačítka uzamknout místo. I když vliv na hmotnost a tloušťku nemusí být tak dobrý, větší pant alespoň znamená, že se stroj dobře ovládá. Stejně jako u ostatních Yogas se i zde obrazovka složí zpět jedním plynulým pohybem, aniž byste kdy cítili také uvolněný-husovitý. Přestože pant sám o sobě nikdy nepůsobí tuhým dojmem, setkáte se s tím, co bychom nazvali zpomalovačem – s trochou odporu, který vám připomene, že jste oficiálně vstoupili do režimu tabletu.

A co ta nová klávesnice? Jak bylo slíbeno, systém Lift 'n' Lock upne tlačítka na místo, což znamená, že je nemůžete stisknout, když je stroj v režimu tabletu. To neznamená, že stále nemůžete cítit jednotlivá tlačítka: Určitě tam jsou a je snadné jedno od druhého rozeznat pouhým přejetím rukou po zadní straně tabletu. I tak jde ale rozhodně o méně nešikovné nastavení než na původní Yoga, kde cítíte uvolněná tlačítka na zadní straně. Je to ale elegantnější řešení, než jaké Sony nabízí u řady Flip? Nebo co plánuje Toshiba pro svůj konvertibilní zařízení 5v1? Těžko říct, zvláště s ohledem na Toshibu, která ještě není ani venku. Ale je to otázka, kterou stojí za to si položit, když uvažujete o koupi ThinkPad Yoga, stroje, který je těžší (a neméně kompromisní) než většina ostatních.

SONY DSC

Když nic jiného, ​​zdá se nám, že samovyrovnávací klávesnice by byla na menší, možná 11palcové Yoze jako doma. I za nejlepších okolností by byl téměř 13palcový tablet trochu nepraktický, ale tento je obzvláště těžkopádný, právě vzhledem k tomu, jak je těžký. To vše vytváří něco jako háček 22: Je to těžké kvůli klávesnici Lift 'n' Lock, ale kvůli této zátěži je méně pravděpodobné, že budeme používat ThinkPad Yoga jako samostatný tablet.

Naštěstí máte na výběr z dalších pozic, včetně běžného režimu notebooku, režimu „Stand“ (obrazovka otočeným směrem pryč s klávesnicí zastrčenou pod) a režimem „stan“, s notebookem stojícím v obráceném „V“ tvar. Vždy jsme byli fanouškem režimu Stand pro sledování filmů na stísněných sedadlech autobusů, ale stan se dobře hodí i pro prezentace a videa. Zajímavé je, že ačkoli Lenovo přidalo k Yoga 2 Pro gumový nárazník, žádné takové těsnění zde není. To ponechává okraje ThinkPad Yoga odhalené, když jej postavíte na hlavu v režimu stan, ale zatím jsme alespoň na naší kontrolní jednotce nezaznamenali žádné poškození.

Na závěr našeho turné, ThinkPad Yoga nepřináší mnoho překvapení, pokud jde o porty. Pro napájecí adaptér máte to samé OneLink konektor najdeme na všech nových ThinkPadech, který má podobný tvar jako běžný USB port. Když už mluvíme o druhu, tato věc má dva porty USB 3.0 - jeden na každé straně - spolu s mini-HDMI zdířka pro sluchátka, čtečka SD karet, slot pro zámek a kolébkové tlačítko hlasitosti/tlačítko pro orientaci obrazovky pro použití v tabletu režimu. K dispozici je také slot pro aktivní pero, který se nachází na pravé straně směrem dopředu, kde je opěrka rukou.

Klávesnice a trackpad

SONY DSC

Lenovo si s tím možná pohrálo Klávesnice X1 Carbon, přidávání adaptivní panel s ovládacími prvky, které se mění v závislosti na aplikaci, kterou používáte, ale v případě ThinkPad Yoga tým designérů společnosti neriskoval. Jedná se o stejné ostrůvkové rozložení odolné proti polití, jaké jsme viděli na několika posledních generacích ThinkPadů, se šesti řadami kláves „Smile“ ve tvaru písmene U a pod velkým trackpadem bez tlačítek. V horní části uvidíte řadu funkčních kláves, které slouží především jako ovládání multimédií (čtěte: Chcete-li jej použít k něčemu jinému, budete muset podržet tlačítko Fn). V celém rozsahu jsou tlačítka velkoryse dimenzovaná, pouze s hrstkou kláves (šipky, PrtSc), které se zdají být zmenšené. Stejně jako ostatní ThinkPady se i zde hodně cestuje a tlačítka jsou podepřena bytelným panelem, který se neohýbá ani neohýbá, když klujeme pryč. A nečekali bychom nic menšího, opravdu: Vzhledem k tomu, jak tlustý tento stroj je, relativně vzato, neexistuje žádná omluva ne mít husté, pohodlné klíče.

SONY DSC

Přiznáme se: Zpočátku jsme byli skeptičtí, když Lenovo řeklo, že se u své řady ThinkPad posouvá k beztlačítkovým trackpadům. Koneckonců, je tu něco tak neodmyslitelného taktilní o zkušenostech s ThinkPadem: ty polštářovité klávesy; gumový TrackPoint, který se jiné společnosti pokoušely (a nepodařilo se) napodobit. Skutečně se zde však skleněný touchpad snadno používá a Lenovo jej vylepšilo tak, že křivka učení je ještě menší než v loňském roce. Když jsme testovali ThinkPad Helix, zpočátku jsme se například setkali s mrtvou zónou uprostřed touchpadu – mezi územím nikoho běžná tlačítka levého/pravého kliknutí a dvě tlačítka nahoře, která jsou určena k použití s TrackPoint. Nyní však Lenovo nakreslilo tenké červené čáry v místech, kde jsou dvě horní dotykové zóny, takže se v nich nemusíte ani cítit; od začátku budete vědět, kam má váš prst směřovat.

Stejně jako dříve je zde také řada vyvýšených bodů přímo pod TrackPointem, které označují zónu posouvání. Kromě toho, touchpad se také snadno stiskne a vydává tichý zvuk – ne nepodobný samotné klávesnici, která také vydává minimální hluk. Gesta fungují také dobře, a to natolik, že můžete stažením prstů přiblížit velmi pomalu, což umožní písmu změnit měřítko nahoru a dolů v malých krocích (protože nikdo nemá rád přechod z 10bodového písma přímo na 72 bodů).

Displej a zvuk

SONY DSC

Na rozdíl od Yoga 2 Pro, který je standardně dodáván s obrazovkou 3 200 x 1 800, ThinkPad Yoga začíná Panel Gorilla Glass 1 366 x 768, ale můžete upgradovat na displej 1 920 x 1 080 za dalších 250 babek. (Naše kontrolní jednotka měla obrazovku 1080p.) Ponecháme-li stranou rozlišení, nejvíce se nám líbí matný, antireflexní povrch, který usnadňuje prohlížejte si obrazovku z libovolného úhlu, ať už ze strany na stranu, s víkem ponořeným dopředu nebo se strojem ležícím v tabletu lícem nahoru režimu. Jako další bonus se také zdá, že obrazovka je potažena nějakou povrchovou úpravou, díky které působí o něco méně hladce, takže při přejíždění prstem po něm cítíte jen ten nejmenší odpor (to je dobrá věc, pokud byste nemohli sdělit).

Zdá se, že tato texturovaná povrchová úprava také pomáhá při zadávání perem a vytváří plátno připomínající papír, na které si můžete dělat poznámky a kreslit na lidi kníry. I bez této matné obrazovky by však vstup perem byl stále docela dobrý, díky aktivnímu digitizéru Wacom uvnitř. Jak byste mohli očekávat, vstup perem je citlivý na tlak, takže vaše značky se budou pohybovat od jemných čar až po silné šmouhy, v závislosti na tom, jak silně stisknete (a jaký psací nástroj si vyberete). To by byl skutečně případ jakéhokoli aktivního digitizéru, ačkoli Wacom má tendenci být obzvláště citlivý na rozdíly v tlaku. Ten, který se zde používá, zabere i na nejslabší tahy, takže jsme nikdy nemuseli tlačit silněji než s běžným plnicím perem. A pro případ, že byste potřebovali připomenutí, většina konkurenčních kabrioletů vůbec nepodporuje vstup perem citlivým na tlak, takže pokud je to pro vás klíčová specifikace, je to skutečně velmi dobrá zpráva: vaše jediná možnost je shodou okolností velmi dobrá jeden.

Bohužel, s takovou péčí, jakou Lenovo věnovalo zobrazení a zážitku ze psaní, mi nastavení reproduktoru připadá jako dodatečný nápad. Jako, ještě více než na jiných ultraboocích. Hlasitost je naštěstí vysoká, ale téměř při jakékoli úrovni zvuku je zvuk dutý. Zkreslené. Postačí vám to během chvilky, ale pokud to používáte na cestách, budete rádi, že budete mít přístup k sadě Reproduktory Bluetooth, jakmile se vrátíte domů (za předpokladu, že nemáte místo ve své tašce s bojovníkem). pro Mini Jambox nebo něco takového).

Výkon a výdrž baterie

PCMark7 3DMark06 3DMark11 ATTO (nejvyšší rychlosti disku)
Lenovo ThinkPad Yoga (1,6 GHz Intel Core i5-4200U, Intel HD 4400) 4,782 6,005

E1 690 / P910 / X284

555 MB/s (čtení); 139 MB/s (zápis)
Lenovo IdeaPad Yoga 2 Pro (1,6 GHz Core i5-4200U, Intel HD 4400) 4,676 5,688

E1,713 / P914 / X281

546 MB/s (čtení); 139 MB/s (zápis)
Samsung ATIV Book 9 Lite (1,4GHz "čtyřjádrový" procesor, AMD Radeon HD 8250) 2,060 2,814

E749 / P530

550 MB/s (čtení); 139 MB/s (zápis)
Lenovo IdeaPad U430 Touch (1,6 GHz Core i5-4200U, Intel HD 4400) 3,845 4,499

E1 448 / P742

113 MB/s (čtení); 110 MB/s (zápis)
Samsung ATIV Book 9 Plus (1,6 GHz Core i5-4200U, Intel HD 4400) 4,973 5,611

E1 675 / P867 / X277

547 MB/s (čtení); 508 MB/s (zápis)
Acer Aspire S7-392 (1,6 GHz Intel Core i5-4200U, Intel HD 4400) 5,108 5,158

E1 724 / P952 / X298

975 MB/s (čtení); 1,1 GB/s (zápis)
Sony VAIO Pro 13 (1,6 GHz Intel Core i5-4200U, Intel HD 4400) 4,502 4,413

E1,177 / P636 / X203

1,04 GB/s (čtení); 479 MB/s (zápis)
Sony VAIO Duo 13 (1,6 GHz Core i5-4200U, Intel HD 4400) 4,440 6,047

E1 853 / P975 / X297

546 MB/s (čtení); 139 MB/s (zápis)
Sony VAIO Pro 11 (1,8 GHz Core i7-4500U, Intel HD 4400) 4,634 N/A

E1 067 / P600 / X183

558 MB/s (čtení); 255 MB/s (zápis)

Jednotka, kterou jsme testovali, má v podstatě stejné specifikace jako každý jiný ultrabook, který jsme nedávno recenzovali – konkrétně 1,6 GHz procesor Intel Core i5-4200U, integrovaná grafika Intel HD 4400, 4 GB RAM a 128 GB SSD řídit. Dokonce se zdá, že SSD je stejný jako u jiných ultrapřenosných notebooků vyrobený společností Samsung znamená, že kromě každého dalšího benchmarku, který jsme spustili, jsou rychlosti čtení a zápisu v podstatě stejné identické. V tomto případě to znamená 555 MB/s čtení a 139 MB/s zápis, což je obojí normální pro SSD, které ne používat standard PCI Express.

V reálném světě je jediná oblast, kde se ThinkPad Yoga zdá rychlejší než ostatní stroje Haswell, v ní doba spouštění: Stroji trvá pouhých sedm sekund, než se dostane na přihlašovací obrazovku, což je ještě rychlejší než nám bývalo. Jinak stroj pracuje na více úlohách a spouští aplikace s nejlepšími z nich, se silnou WiFi 802.11ac připojení, které spolehlivě fungovalo v různých sítích (dokonce i na mém domácím routeru, který může být trochu pokynutý někdy). To je všechno v pořádku, ale stojí za zmínku, že Yoga 2 Pro nabízí stejné specifikace za nižší počáteční cena 999 $ (oproti 1 299 $ za ThinkPad Yoga se stejným a vylepšeným procesorem obrazovka). Takže když budete nakupovat, zvažte, že můžete získat stejný výkon za nižší cenu, a to i v rámci vlastní řady Lenovo. Buďte připraveni vzdát se vstupu citlivého na tlak, pokud se rozhodnete jít touto cestou.

Životnost baterie

Lenovo ThinkPad Yoga 7:32
MacBook Air (13palcový, 2013) 12:51
MacBook Pro s Retina displejem (13palcový, 2013) 11:18
Sony VAIO Duo 13 9:40
Samsung ATIV Book 9 Plus 8:44
Sony VAIO Pro 13 8:24
Lenovo IdeaPad U430 Touch 7:53
Acer Aspire S7-392 7:33
Acer Iconia W700 7:13
Sony VAIO Pro 11 6:41
Lenovo IdeaPad Yoga 2 Pro 6:32
Microsoft Surface Pro 2 6:27
Dell XPS 14 6:18
MacBook Pro s Retina displejem (13palcový, 2012) 6:07
Lenovo IdeaPad Yoga 13 5:32
Dell XPS 12 (2012) 5:30
Toshiba Kirabook 5:12
Lenovo ThinkPad Helix 5:07 (pouze tablet)/7:24 (s dokem)
Lenovo ThinkPad X1 Carbon 5:07
Samsung ATIV Book 7 5:02
ASUS Transformer Book 5:01 (pouze tablet)
Lenovo ThinkPad X1 Carbon Touch 5:00
MSI Slidebook S20 4:34
Samsung ATIV Book 9 Lite 4:33
Acer Aspire S7-391 4:18
ASUS TAICHI 21 3:54
Microsoft Surface Pro 3:46

Lenovo tvrdí až osm hodin na ThinkPad Yoga, což je docela na místě: Naše kontrolní jednotka vydržela sedm hodin a 32 minut nepřetržitého přehrávání videa se zapnutou WiFi a obrazovkou pevně nastavenou na 65 procent jas. Ačkoli nás to bolí, je to ve skutečnosti poměrně krátká výdrž baterie, alespoň ve srovnání s jinými moderními ultrabooky. Abychom byli spravedliví, přežije hubenější Yoga 2 Pro asi o hodinu, ale ani potom není její výdrž o nic lepší než u Acer Aspire S7 -- a ten chlap je hubenější než oni všichni. Vzhledem k tomu, že některé notebooky Haswell jsou schopny vydržet devět nebo 10 hodin, očekávali jsme zde trochu více, zejména proto, že ThinkPad Yoga je mohutnější než většina ostatních strojů ve své třídě.

Software a záruka

Jako vždy u řady ThinkPad najdete předinstalovaného velmi málo softwaru třetích stran, ačkoli Lenovo má tendenci přidávat spoustu vlastních programů. Patří mezi ně Live Tiles pro Lenovo Settings and Support a také jeden pro QuickCast, aplikaci, která vám umožní sdílet soubory mezi dvěma ThinkPady. Aby to však fungovalo, oba stroje musí mít aplikaci otevřenou a musí být připojeny přes stejné WiFi připojení, takže je to užitečné hlavně v kancelářích, kde IT kluci vydali všechny ThinkPady kolem. Mezitím, Lenovo Reach je vlastní cloudová služba společnosti. K tomu mimochodem nepotřebujete nutně ThinkPad: můžete jej používat na počítačích, tabletech a telefonech, z nichž žádný nemusí nutně vyrábět Lenovo.

Pokud jde o aplikace třetích stran, výběr je opět poměrně malý. Na palubě máme Skitch Touch, Evernote Touch, AccuWeather.com, Kindle, obchod s časopisy Zinio, eBay a streamovací službu rara.com. A to je vše - mohlo by to být mnohem horší. Pokud jde o záruční krytí, díváte se na jednoletý plán, který lze prodloužit až na pět let.

Možnosti konfigurace a konkurence

SONY DSC

ThinkPad Yoga začíná na 999 dolarech s procesorem Core i3, 4GB RAM a 128GB SSD. Odtud můžete přidat procesor Core i5 nebo i7, až 256 GB úložiště (150 $) a samozřejmě obrazovku 1080p za příplatek 250 $.

Jak jsme již naznačili, ThinkPad Yoga má určitou konkurenci z vlastní řady Lenovo. Při nečekané příležitosti zjistíte, že celá věc s kabrioletem je přeceňovaná, nově vylepšený X1 Carbon nabízí možnost obrazovky s vyšším rozlišením 2 560 x 1 440 a váží mnohem méně (asi tři libry s Dotyková obrazovka). To znamená, že za 1 299 $ a více se vzdáváte tohoto všestranného designu, který mění tvar, a nezískáte ani aktivní digitizér.

Je to podobný příběh s Yoga 2 Pro, vlajkovou lodí spotřebitelského ultrabooku Lenovo. Začíná na 1 199 dolarech (aktuálně v prodeji za 999 $) s obrazovkou 3 200 x 1 800 a stejným procesorem Core i5, jaký se používá v našem testovacím stroji ThinkPad Yoga. Celkově tedy má ostřejší obrazovku s tenčím, lehčím designem a podobným výkonem (mínus asi hodina výdrže baterie). Nedostatek pera však pravděpodobně odradí některé potenciální kupce.

SONY DSC

Ať už děláte cokoli, doporučujeme, abyste se drželi dál od ThinkPad Helix, už jen proto, že stále běží na procesorech Ivy Bridge z éry 2012. Je to škoda, protože ve všech ostatních ohledech je to nejbližší důsledek ThinkPad Yoga: Má 12palcovou obrazovku. který se odděluje od doku s klávesnicí a lze jej vložit obrazovkou otočenou ke klávesnici nebo otočenou směrem ke klávesnici vnější. Jo a pro změnu také podporuje zadávání perem.

Jinak nám zbyla směsice notebooků, které spadají do jedné ze dvou kategorií: firemní ultrabooky které se neohýbají a nekroutí jako Yoga a spotřebitelské modely určené pro úplně jiné publikum. Na obchodní straně se možná budete chtít podívat na Dell Latitude řady 7000, k dispozici ve velikostech 12 a 14 palců, zatímco společnost HP mezitím právě oznámila 14 palců EliteBook Folio 1040 G1. Tento stroj nepodporuje zadávání perem. Nic z toho vlastně ne. V případě, že by vás to zajímalo.

Pokud jde o spotřebitelské modely, našimi kralujícími favority jsou Samsung ATIV 9 Plus, Acer Aspire S7, Sony VAIO Pro 13 a Dell XPS 12. Mimochodem, pouze XPS 12 má konvertibilní design (ve spravedlnosti, dělá mnoho stejných věcí jako řada Yoga, jen ne vstup perem). Sony má také konvertibilní řadu Flip - a věřte tomu nebo ne, tyto dělat podpora vstupu perem - i když bychom se drželi menších velikostí, pokud je to možné (čtěte: 11- a 13palcový modely).

Zabalit

SONY DSC

Více informací

• Lenovo ThinkPad Yoga oznámil
  • Recenze Lenovo IdeaPad Yoga 2 Pro
  • Lenovo obnovuje svůj ultrabook X1 Carbon

Samovyrovnávací klávesnice ThinkPad Yoga je skvělý nápad. Jen bychom to raději viděli na stroji, který byl menší a lehčí. Takzvaný systém Lift 'n' Lock přichází s masivním záchytem 22: Díky němu je celý notebook tlustší a těžší, a proto je použití v režimu tabletu těžkopádnější. Který... trochu maří účel mít notebook, který se pohodlněji drží jako samostatný panel.

Mezitím jsme však stále nakloněni doporučit ThinkPad Yoga, už jen proto, že je to jeden z mála ultrabooků, o kterých víme (obchodní nebo jiné), které umožňují zadávání perem. A jaký je to také pěkný zážitek: digitizér Wacom umožňuje jemnou citlivost na tlak, zatímco matný povrch displeje umožňuje široké pozorovací úhly. Obrazovka je také příjemnější na dotek díky lehce texturovanému povlaku.

Celkově vzato, můžete snadno najít ultrabooky, které nabízejí ostřejší obrazovky, delší výdrž baterie a srovnatelný výkon – někdy za přibližně stejnou cenu. Pokud je však vstup perem důležitý, ThinkPad Yoga je zdaleka tou nejlepší volbou a naštěstí pro vás je také solidním výkonem sám o sobě.