20Oct

Recenze Geometry Wars 3: Dimensions: Game cubed

PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC, Mac

V roce 2008, Geometry Wars: Retro Evolved 2 byl vládcem (zamýšlenou slovní hříčkou) Xbox Live. Rozjelo se to Asteroidy trefně, mixování jednoduché, rafinované střílečky s hypnotickým techno šílenstvím. Jako třínohé hospodské plazení s tequilovými panáky, vydávalo to krátké, strhující dávky, které vás držely v opilosti honit se za vysokým skóre přes noc, nebo alespoň dokud vám neomdlely palce. Zkrátka to byla černá díra času tím nejlepším možným způsobem.

Po takové siestě je to špatně vidět Geometry Wars 3: Dimenze mimo to, co bylo předtím. Kupodivu je to někdy přehlížený záznam Geometry Wars, Galaxie, která přináší nejpříjemnější součást oživení vývojářů Lucid Games: hutnou kampaň založenou na výzvách. V porovnání, GW3 nejčerstvější definující kvalita, třetí rozměr, nemá stejný dopad. Pokud se podíváte GW3 v opilé, rozmazané čočce GW2 přijde mi to trochu krátké. Podívejte se na to střízlivěji a je to vítaný, dostatečně věrný návrat, do kterého se můžete ještě hodně ponořit.

Přechod z 2D na a Super Stardust HD-jako 3D může znít masivně, ale Lucid znovu neobjevuje kolo Bizarre Creations. V některých z GW3 úrovně, které svištíte po povrchu krychlí, koulí a dalších 3D tvarů, ale postup shora dolů zůstává stejný: Postřílejte spoustu geometrických nepřátel zatímco uhýbáte přes duhu krveprolití, sbírejte zelené diamantové „geomy“, abyste zvýšili svůj multiplikátor a exponenciálně zvýšili své skóre jako šílený. S odpočítáváním, životy a rostoucími vlnami nepřátel, GW3 zůstává zkouškou obratnosti, načasování a v nejlepším případě i statečnosti. 3D mřížky na to v nejlepším případě navazují dostatečně dobře.

Více seismický posun, i když je to spíše návrat k podobné mechanice Galaxie, je režim dobrodružství pro jednoho hráče. 50dílná kampaň zahrnuje různé typy her, některé staré a některé nové, a nabízí širokou řadu různorodých výzev. Každá úroveň má cíle založené na skóre, které vám vynesou hodnocení od jedné do tří hvězdiček, a musíte nasbírat dostatek hvězdiček, abyste mohli postupovat různými sekcemi kampaně. Geomy, které spolknete, lze navíc vyměnit za vylepšení v podobě doprovodných dronů a power-upů.

Z pohledu tohoto důrazu na progresi působí Adventure vznešeně. Každá úroveň působí jako vlastní esoterická bestie, a to především díky deseti nebo tolika různým herním stylům, které pokrývají kampaň, ale také díky nápaditému designu úrovní. V jednu chvíli kroužíte kolem kupole, abyste dosáhli co největšího skóre v časovém limitu, v další chvíli jste na kostka se zoufale snaží udržet jeden život nedotčený, zatímco se vyhýbá přívalům nepřátel a insta-kill se pohybuje stěny. Je to méně soutěživé procházení hospody s tequilou a spíše přílišná ochutnávka vína, i když na rave; spousta příchutí, ale na konci noci jste stále KO-d.

Čím více hrajete, tím více si uvědomujete, že různé drony a super útoky fungují lépe pro různé úrovně. Pravděpodobně najdete jednu kombinaci, která se hodí pro většinu – pro mě extra palebná síla útočného dronu a čištění vln Navádění super – ale někdy vás rozvržení mřížky může postrčit k dronu Collect, který dokáže zachytit geom, nebo možná k Black Hole, která zvyšuje skóre. super. To přidává další vrstvu k nevyhnutelnému sledování vašich kroků po přejímce, když se snažíte každou úroveň ohodnotit třemi hvězdičkami se svými plně vylepšenými drony a supers.

Návrat k pokusu a nejlepší každou úroveň vás přirozeně vede zpět k soutěžnímu procházení. Každá úroveň má své vlastní žebříčky, doplněné o skóre přátel ve hře, abyste je mohli pronásledovat. Přesto mám pocit, že tu něco chybí, něco, co nakonec zajišťuje GW3 nepoživuje stejný druh rivality, který definuje jeho předchůdce. Může to být nedostatek zastřešujícího, kumulativního skóre, které by spojilo všechny žebříčky dohromady, a la Pac-Man: Championship Edition DX. Může to být jednoduchý případ méně je více. v GW2, úvodní obrazovka pro jednoho hráče zobrazuje šest úrovní hry vedle žebříčků přátel. Na rozdíl od toho, GW3 Nabídka Adventure je bludištěm 50 očíslovaných úrovní se zobrazeným hodnocením hvězdičkami, takže postrádá okamžitý pocit, že vás vaši přátelé tlačí z druhé strany obrazovky.

Nedávné recenze

• WWE 2K15 (Multi)
  • Příběhy z pohraničí (Multi)
  • Assassin's Creed Rogue (360, PS3)
  • Hatsune Miku (PS3, Vita)
  • Persona Q (3DS)
  • Super Smash Bros pro Wii U
  • GTA 5 (Xbox One, PS4)
  • Pokémon ORAS (3DS)
  • LittleBigPlanet 3 (PS3, PS4)
  • Far Cry 4 (Multi)
Jeden protiklad k tomu, kromě „méně není more, hloupé,“ jsou některé z nových herních režimů GW3 opravdu vyčnívat ze smečky. Sniper a Claustrophobia jsou v Adventure omezeni pouze na dvě úrovně, ale to je vše, co potřebují, aby zazářili. Sniper je režim na jeden život, který vás omezuje na určité množství kulek, ergo každý výstřel se počítá. Klaustrofobie vás nutí kroutit se v mřížce, kde se stěny uzavírají. Mohou to být jednoduché zvraty, ale právě tento druh jednoduchosti se hodí k hloubce. Zvláště Sniper se cítí jako okamžitá klasika, hlavně proto, že se tak nepodobá ničemu jinému ve hře. Stejně jako režim Pacifism uhýbajícímu nepříteli vás nutí přehodnotit své předsudky, jak hrát, a pokusit se vypracovat zcela nové strategie.

Když už mluvíme o klasice a pacifismu, kromě dobrodružství je tu klasický režim. Toto je v podstatě šest 2D GW2 režimy mínus sekvence, ale vzhledem k GW3 vizuální proměna. I když je to vítané kývnutí na minulost, je to zvláštní pomocník k dobrodružství, které se v těchto režimech stejně projevuje. Kritičtější zvláštností je soundtrack, nenápadný, ale zapomnětlivý pokus zopakovat uvažovanější rytmy předchozích her.

Pak jsou tu nové 3D úrovně, složka, která odděluje GW3 z toho, co přišlo předtím. Některé úrovně, jako jsou ty přísně kulové, dokonale zapadají a přidávají hlubší povědomí o mřížce, zvláště když jsou kombinovány s pohyblivými překážkami. V jiných úrovních, a zejména v těch krychlových, se kamera při pohybu přes tvar zdá neužitečná. Navzdory tomu, jak hra prezentuje to, co je za hranicí, může být přesun z jedné strany mřížky krychle na druhou cvičení statečnosti se zavázanýma očima, zvláště když jsou věci nepřehledné a barevné se všemi vizuálními prvky efekty.

Pokud přijdete na Geometrické války 3 pro multiplayer je lepší mít nablízku přátele se zájmem. Co-op je omezena na místní kampaň pro čtyři hráče s 10 úrovněmi, která je navržena dostatečně dobře, ale nepřináší mnoho nad rámec toho, co je zřejmé. Co se týče online kompetitivního multiplayeru, nabízí šéfovský Stock a Summoner podobný kontrolním bodům zajímavější zvraty. Je smutné, že na základě mého úsilí na Xbox One budete potřebovat trpělivost a pořádnou dávku štěstí, abyste vytvořili plnou hru čtyři proti čtyřem.

Není to přesně to, co bylo předtím, ale Geometrické války 3 získává své jméno, riffování, míchání a přidávání dost, aby ukojila žízeň po opojné střílečce. Více progresivně zaměřené Adventure rozhodně ztrácí nějakou tu konkurenční výhodu v překladu, a to je je to určitě škoda, ale stále má tu okamžitou, stimulující, trhavou chuť, která dává záběry Zastřelte je. Je to rychlé, horké, a i když to zabije vaše palce, vrátíte se pro víc.

Tato recenze je založena na stažení verze Xbox One Xbox Live Geometry Wars 3: Dimenze, kterou poskytuje Activision. Obrázky: Activision.

Skóre recenzí Joystiqu jsou založeny na škále toho, zda daná hra stojí za váš čas – pět hvězdiček je definitivní „ano“ a jedna hvězdička je definitivní „ne“. Více informací naleznete zde podle našich pokynů pro hodnocení.